5 Ağustos 2009 Çarşamba
bu ararlar kendimi ya ilerde olmazsa diye koyduğum yazı yazma yasağını kaldırmak istiyorum. bu post finlandiya ve erasmus hakkında olacak. olmazsa da olmaz ne yapayım genel kültür olarak kalır :)

ekşi sözlükte biri finlandiya ile ilgili şunları yazmış. "bir kulübem olacak, balık tutucam bütün gün şarap içicem vs.. hayallerinin kaynağı." bu hayallerin kaynağı yandaki gibi evler aslında. göller ülkesi olarak anılan finlandiyada her yer en kötüsünde ile sauna olan evlerle çevrilmiş. ve insanların hayali bunlardan birine sahip olmakmış. nasıl olmasın ki doğal yaşamdan pek haz etmeyen ben bile aaaaa ne güsel evler bunlar böyleeee tepkisini verdim ilk gördüğümde. ama başrol evlerin değil göllerin bence. asıl güzellik katan onlar. ülkenin yapısı bir garip zaten denizin üzerinden fırtlamış sık kara parçaları gibi.



artık en samimi bilgilerin bloglardan alınabileceğine inandığım için aradım taradım türklerin finlandiya erasmus bloglarını buldum. Finlandiya günlükleri , Can ın Finlandiya günlüğü . ama malesef kendi şehrimde erasmus yapmış birinin bloguna rastlayamadım. Ben joensuu isimli bir üniversite şehrinde yapıcam erasmusumu. North Karelia bölgesinde rusyanın sınır komşusu küçük bir şehir. insanları sıcak kanlı olarak biliniyormuş bölgenin özelliğiymiş bu hatta. daha önce orda bulunmuş hocamdan aldığım bilgilere göre dersler de gayet kolaymış. zaten bir erasmusun amacıçok öğrenmek değil çok gezmektir :)))


to be continued...


4 yorum:

Unknown dedi ki...

Heheh Erasmus'un amacı çok hoşuma gitti.Benim bölümüm ve okulum sebebiyle böyle bir şansım olmadı ama canım bence imaknın varsa kullan derim.Antartikaya da olsa git:) Ki sanırım Finlandiya da güzeldir...

salomé dedi ki...

:) bence finlandiya olması ekstradan heyecan katacak çünkü o kadar farklı bir ülkede olma şansım sanıyorum bir daha olmayacak. kutup noktasına gidip kamp kurmayı düşünüyorum :)))

bu arada senin de çok güzel ve saygın bir mesleğin var bence ;)

Saygin dedi ki...

Benim blogumu izleyen birinin kendi blogunu açmış olması ayrıca gurur verici :)
Ama ben bitirdim artık, geçen hafta son yazımı da yazdım, sezonu kapattım..

ama sizlere özeniyorum işte, keşke daha fazla kalabilme fırsatım olsaydı. Çünkü hayatımın en güzel yılı orada geçti...

salomé dedi ki...

:)))
ben de gideceğim için cok heyecanlıyım (biraz da finlandiya günlükleri ndeki eğlenceli postların gazıyla :)). ama ufak bi düzeltme yapmak istiyorum. benim bu erasmus olayımdan daha önce acmıştım bu blogu.
ama finlandiya için şimdi çok heyecanlıyım. hatta ocakta gideceğim için daha ziyade endişeliyim:((( donacağımı düşünüyorum :))
şaka bir yana finlandiya ile ilgili detaylı konusmayı cok ısterim